سقف کاذب سرویس بهداشتی؛ راهنمای انتخاب بهترین سقف کاذب

سقف کاذب سرویس بهداشتی

آیا می‌دانید سقف کاذب سرویس بهداشتی چیست و چه انواعی دارد؟ به نظر شما بهترین نمونه سقف کاذب برای سرویس بهداشتی و حمام کدام است؟‌ سقف‌های کاذب بیش‌ترین کارایی را در حمام و سرویس‌های بهداشتی دارند؛ چرا که در بازسازی و تغییر دکور بسیار اقتصادی و کارآمد هستند. در این راهنما قصد داریم نکاتی را به شما عزیزان بگوئیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین سقف کاذب را انتخاب کنید.

هر آنچه که باید درباره سقف کاذب سرویس بهداشتی بدانید!

سقف کاذب سرویس بهداشتی

پیش از این که به بررسی انواع سقف کاذب بپردازیم، در ابتدا بایستی که با چیستی سقف کاذب سرویس بهداشتی آشنا شویم. منظور از سقف کاذب در حقیقت نوعی دکور حجمی هم‌چون کناف و رابیتس سقف بوده که بر روی لایه اصلی سقف قرار داده می‌شود. سقف‌های کاذب علاوه بر این که در سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار گرفته، در بخش‌های دیگری از منزل نظیر آشپزخانه، استخر و سایر پروژه‌ها کارایی دارند. عمدتاً جنس سقف‌های کاذب از پلاستیک بوده، اما در کنار پلاستیک از آلومینیوم، چوب، آی گلس، گریلیوم و غیره نیز برای ساخت این سقف‌ها بهره می‌برند.

هدف اصلی استفاده از سقف کاذب حمام و سرویس بهداشتی بزرگ‌تر نشان دادن محیط است. علاوه بر این، از سقف‌های کاذب به جهت پوشاندن کانال کولر، لوله گاز و کاهش ارتفاع سقف دستشویی و حمام نیز بهره‌گیری می‌شود. از جمله انواع مختلف سقف‌های کاذب می‌توانیم سقف کناف، سقف آسمان مجازی، سقف کاذب پی وی سی و غیره را نام ببریم که استفاده از هر یک از آن‌ها موجب ایجاد یک لایه دکوراتیو خیره‌کننده بر روی سقف اصلی می‌شود.

مزایای سقف کاذب سرویس بهداشتی

استفاده از این دسته سقف‌ها نه تنها از لحاظ ارتقای دکوراسیون مزیت داشته، بلکه یکسری امتیازات دیگری نیز در پی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • بهره‌گیری از سقف کاذب موجب پوشاندن تأسیسات هم‌چون لوله‌کشی‌ها بدون نیاز به گچ‌کاری و رنگ کردن آن‌ها و در نهایت کاهش قابل توجه هزینه‌ها خواهد شد؛
  • نصب سقف‌های کاذب امکان نورپردازی‌های متفاوت را به شما داده و در پی آن منجر به افزایش زیبایی فضا نیز می‌شود؛
  • سقف کاذب سرویس بهداشتی یک نوع عایق مناسب برای حرارت و صدا و بهینه‌سازی مصرف انرژي است؛
  • این سقف‌ها در برابر رطوبت مقاومت خیلی خوبی داشته و به همین خاطر دچار نم‌زدگی، پوسیدگی و خوردگی نخواهند شد.
  • نحوة نصب و باز کردن این سقف‌ها بسیار ساده و سریع است.

انواع سقف کاذب سرویس بهداشتی

سقف کاذب سرویس بهداشتی

اگر قصد دارید که در سرویس بهداشتی یا حمام خود سقف کاذب را اجرا کنید، بایستی که پیش از شروع کار با انواع مختلف این سقف‌ها آشنا باشید. در ادامه، به بررسی انواع سقف‌های کاذب خواهیم پرداخت:

سقف‌های کاذب چوبی

بسیاری از افراد بر این باور هستند که چوب تنها برای دیوارپوش یا کف‌پوش مورد استفاده قرار می‌گیرد، در صورتی که می‌توان از این سقف‌ها در شرایط خاص برای سرویس بهداشتی یا حمام نیز استفاده کرد. اجرای سقف‌های چوبی به صورت ساده یا به صورت شبکه‌ای انجام شده و ظاهری بسیار شیک ایجاد خواهد کرد. یکی از ایده‌های خلاقانه این است که سقف کاذب چوبی را با کناف ترکیب کرده و با استفاده از تکنیک‌های مدرن نورپردازی، فضایی جذاب و ایده‌آل خلق کنید. اگر فضای سرویس بهداشتی یا حمام شما بزرگ بوده و در آن از سیستم تهویه قدرتمندی استفاده شده، به احتمال زیاد سقف کاذب سرویس بهداشتی چوبی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

سقف کاذب طلقی یا آسمان مجازی

به احتمال زیاد نام سقف آسمان مجازی به گوشتان آشنا باشد، اما منظور از آسمان مجازی چیست؟ این دسته از سقف‌ها مجهز به پوششی طرح‌دار بوده و عمدتاً جنبة دکوراتیو دارند. از آن‌جایی که این مدل از سقف‌ها دارای سطحی براق بوده و در پی انعکاس نور موجب بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شوند، تحت عنوان آسمان مجازی مشهور هستند. معمولاً سقف‌های کاذب دستشویی از نوع آسمان مجازی از جنس پلی کربنات تولید شده و به همین علت در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته و امکان شست‌وشو و نظافت آن‌ها نیز فراهم است.

از دیگر خصوصیاتی که این مدل از سقف کاذب سرویس بهداشتی داشته می‌توان به نحوة نصب بسیار سادة آن اشاره داشت. ناگفته نماند که المان‌های آلومینیومی به کار رفته در این سقف موجب شده تا احتمال زنگ‌زدگی نیز از بین برود.

سقف کاذب سرویس بهداشتی از نوع پلکسی

کاربرد این مدل از سقف‌های کاذب مشابه با سقف کاذب طلقی بوده، با این تفاوت که جنس آن از پلاستیک فشرده شفاف است. ظاهر این نوع سقف شبیه به شیشه بوده، اما مقاومت آن در مقایسه با شیشه و سقف کاذب آی گلس بالاتر است. این مدل از سقف‌ها هم عایق صوت و هم عایق رطوبت و حرارت بوده و از آن جایی که در اطراف صفحات آن از برچسب‌های مقوایی استفاده شده، در مقابل هر نوع گرد و غبار و آلودگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

سقف کاذب پی وی سی

از جمله محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سقف‌های کاذب، سقف کاذب پی وی سی است. از ویژگی‌های بارز این مدل از سقف‌ها می‌توانیم به سبکی، قیمت مناسب، زیبایی و آسان بودن نصب اشاره داشته باشیم. در واقع، همین ویژگی‌ها سبب شده که سقف‌های کاذب پی وی سی به گزینه‌ای ایده‌آل و پرطرفدار تبدیل شوند. شایان ذکر است که این مدل از سقف‌ها در برابر خوردگی، پوسیدگی، رطوبت و همچنین شعله و آتش‌سوزی نیز مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند.

این مدل از سقف کاذب سرویس بهداشتی عایق حرارتی بوده و می‌تواند با قابلیت پوشش‌دهی بالایی که داشته، کلیه نواقص تأسیساتی را بپوشاند. همچنین، سقف‌های کاذب پی وی سی در پی حذف گچ‌کاری و نقاشی سقف حمام و سرویس بهداشتی، سبب کاهش هزینه‌های ترمیم و مبالغ مرتبط با آن نیز خواهند شد.

سقف کاذب کناف

در مقایسه با سایر سقف‌های کاذبی که تا به این بخش از راهنما معرفی شد، سقف‌های کاذب از نوع کناف کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از این نوع سقف کاذب می‌توان طرح‌های متنوعی به همراه خطوط صاف و منحنی پیاده کرد و همین ویژگی سبب می‌شود که فضا حالتی مجلل به خود بگیرد. ناگفته نماند که با استفاده از این نوع سقف می‌توانید نورپردازی‌های خیره‌کننده‌ای با استفاده از لامپ هالوژن، لوستر و نور مخفی و غیره در فضا ایجاد نمایید.

سقف کاذب سرویس بهداشتی تایل

این مدل از سقف‌ها به شکل تایل‌های مربعی تولید شده و مصارف زیادی نیز دارند. برای نصب این مدل از سقف‌ها بایستی که در ابتدا سقف اصلی را با استفاده از پروفیل‌های سپری آلومینیومی یا گالوانیزه به صورت شبکه‌ای آماده‌سازی کرد. پس از انجام زیرسازی، تایل‌های پی وی سی را بر روی پروفیل‌ها قرار داده و در نهایت نصب سقف کاذب انجام خواهد شد. از جمله ویژگی‌های این مدل از سقف‌های کاذب می‌توانیم به سرعت اجرای بالای آن‌ها اشاره داشته باشیم. این مدل از سقف‌ها در برابر رطوبت پایداری خوبی داشته و طرح‌های متنوعی نیز دارند.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی با سقف کاذب سرویس بهداشتی به بررسی انواع مختلفی که سقف‌های کاذب داشته پرداختیم و دانستیم که بهره‌گیری از سقف‌های کاذب در سرویس بهداشتی و حمام می‌تواند مزیت‌های مختلفی را به همراه داشته باشد. به نظر شما کدام یک از سقف‌های کاذب معرفی شده گزینه بهتری برای پوشش سقف اصلی است؟ انتخاب شما برای سقف کاذب کدام است؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون سقف‌های کاذب در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران محترم وب سایت زیمابان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *