بهترین راهکارهای رفع نم دیوار با مواد نانو

رفع نم دیوار

آیا می‌دانید چگونه می‌توان اقدام به رفع نم دیوار با مواد نانو کرد؟ به نظر شما بهترین روش برای از بین بردن نم و شوره روی دیوار چیست؟ نم دیوار یکی از رایج‌ترین مشکلات در ساختمان‌ها بوده که می‌تواند به دلایل گوناگونی رخ دهد. تغییرات دمایی، رطوبت، جابه‌جایی خاک و غیره از جمله دلایل به وجود آمدن نم بر روی دیوار هستند. برای برطرف کردن این مشکل راهکارهای متعددی وجود داشته که در این راهنما با آن‌ها می‌پردازیم.

هر آن چه که باید درباره رفع نم دیوار با مواد نانو بدانید!

رفع نم دیوار

دیوارهایی که دچار رطوبت و نم می‌شوند، در مقایسه با دیوارهای خشک میزان آسیب‌پذیری بیش‌تری داشته و همواره در معرض تخریب قرار دارند. همان‌طور که در ابتدای راهنما به صورت مختصر اشاره شد، نم گرفتن دیوار می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که اصلی‌ترین آن تغییرات دمایی است.

این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد ترک و نشتی در دیوارها شده و در نهایت بر روی استحکام و عمر مفید سازه تأثیر منفی بگذارد. در چنین شرایطی بایستی برای حفظِ سازه از راهکارهای نوآورانه و موثر استفاده کرد؛ یکی از راهکارها رفع نم دیوار با مواد نانو است.

خسارات ناشی از نم دیوار

رفع نم دیوار

بسیاری از افراد بر این باور هستند که رطوبت‌زدگی و نم دیوار چندان اهمیتی نداشته و نمی‌تواند مشکلِ جدی ایجاد کند؛ در صورتی که نم‌زدگی دیوارهای منزل یا محل کار می‌تواند باعث خرابی دیوارها، پوسیدگی فلز ستون ساختمان، اتصالی در سیستم برق و مشکلات بسیاری شود که تمامی این‌ها خطرات جدی هستند.

در ادامه با برخی از خساراتی که عدم رفع نم دیوار با مواد نانو می‌تواند به بار آورد آشنا خواهیم شد:

  • ضعف ساختاری: ضعف ساختاری می‌تواند موجب تخریب لایه‌های دیوار، اجزای ساختاری و یا کاهش مقاومت مکانیکی دیوارها گردد.
  • افتراق لایه‌ها: در صورت عدم رفع نم دیوار با مواد نانو، نم دیوار موجب افتراق لایه‌های مختلف دیوار خواهد شد که این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد ترک، نشتی و تغییرات ابعادی در دیوارها در نهایت کاهش زیبایی و کیفیت دیوارها گردد.
  • آسیب دیدن تزئینات داخلی: نم دیوار می‌تواند موجب خرابی وسایل تزئینی در منزل شما نیز شود. به عنوان مثال، نم دیوار می‌تواند باعث تخریب رنگ، کاغذ دیواری، پوشش‌های دکوراتیو و یا کف‌پوش‌ها گردد و در نهایت موجب کاهش زیبایی منزل شما شود.
  • کاهش ارزش ساختمان: نم دیوارها می‌تواند بر روی ارزش ملک شما نیز تأثیر منفی داشته باشد.
  • هزینه تعمیر و نگهداری: برای رفع نم دیوار با مواد نانو بایستی هزینه تعمیر و نگهداری پرداخت کرد و هر چقدر این موضوع را پشت گوش بیندازید، هزینه برطرف کردن نم دیوار افزایش پیدا کرده و خسارات بیش‌تری به ساختمان شما خواهد زد.

رفع نم دیوار با مواد نانو

برای این که بتوان ساختمان را تقویت کرده و عمر مفید آن را نیز افزایش داد، می‌توان از مواد نانو به منظور برطرف کردن مشکلات نم دیوار بهره برد. شما می‌توانید نانو ذرات را به دیوارها تزریق کرده تا این ذرات با سرعت وارد ترک‌ها شده و در نهایت در اثر ترکیب با مواد موجود در دیوار هم‌چون سیمان، موجب ترمیم و تقویت سازه شوند. شایان ذکر است که نانو ذرات می‌توانند از گسترش ترک‌ها نیز جلوگیری کرده و موجب ایجاد پل‌ها میان ذرات شوند که همین موضوع نیز می‌تواند بر افزایش مقاومت ساختمان تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

مزایای رفع نم دیوار با مواد نانو

رفع نم دیوار

اگر قصد دارید از مواد نانو برای برطرف کردن نم دیوار در ساختمان خود بهره ببرید، این مژده را به شما می‌دهیم که انتخاب درستی کرده‌اید! در ادامه با مزیت‌های استفاده از این ماده برای از بین بردن نم دیوار آشنا خواهیم شد:

  • یکی از اصلی‌ترین مزایای مواد نانو این است که توانایی ترمیم خودکار داشته و به همین خاطر می‌توانند مشکلات دیوار را به سرعت برطرف کنند.
  • مواد نانو با تقویت ساختمان موجب افزایش دوام و عمر آن خواهند شد.
  • بهره‌گیری از فناوری نانو می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری شود.
  • از دیگر مزیت‌های این مواد، حفاظت از محیط زیست است. در حقیقت، این مواد با افزایش مقاومت ساختمان نیاز به انجام تعمیرات مکرر را از بین برده و همین موضوع می‌تواند به حفاظت بهتر از محیط زیست کمک کند.

مراحل رفع نم دیوار با مواد نانو

به منظور برطرف کردن نم دیوار با کمک مواد نانو بایستی مراحل زیر به ترتیب صورت بگیرد:

  • تشخیص مشکل و عیب‌یابی: در این مرحله بایستی تمامی مشکلات ایجاد شده در دیوارها در اثر نم‌زدگی شناسایی شود. (ترک‌ها، نشتی‌ها، تخریب سطح دیوار و غیره)
  • انتخاب مواد نانو: با توجه به نوع مشکل و خصوصیات دیوار بایستی بهترین مواد نانو برای ترمیم دیوار انتخاب شود. مواد نانو عمدتاً در ساختار خود دارای ذرات نانو به همراه خواص ترمیم‌کننده، تقویت‌کننده و پُرکننده هستند.
  • آماده‌سازی سطح دیوار: در این مرحله سطح دیوار بایستی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود هرگونه ترک و جداشدگی، در ابتدا این موارد تعمیر شوند.
  • تزریق مواد: در این مرحله مواد نانو به دیوار به روش‌های مختلفی نظیر مستقیم یا از طریق نازل‌ها صورت خواهد گرفت.
  • ترمیم خودکار: در مرحله پنجم، مواد نانو بعد از تزریق ترمیم خودکار را شروع خواهد کرد. مواد مذکور به ترک‌های ایجاد شده بر روی دیوار نفوذ کرده و در نهایت با ترکیب مواد موجود در دیوار، ترک‌ها را ترمیم و پُر خواهند کرد.
  • تقویت ساختار: همان‌طور که گفته شد این مواد می‌توانند موجب تقویت ساختار نیز شوند که این عمل در مرحله ششم انجام می‌گردد. تقویت ساختار به شکل جلوگیری از گسترش ترک‌ها و بهبود مقاومت مکانیکی خود را نشان می‌دهد.
  • پوشش نهایی: در مرحله هفتم روی سطح دیوارها پوششی ایجاد شده تا زیبایی و حفاظت از دیوارها تضمین گردد.
  • بازبینی و ارزیابی: در این مرحله دیوارها مورد بازبینی قرار گرفته تا از درست انجام شدن کار اطمینان حاصل شود.

سخن پایانی

در این راهنما از زیمابان ضمن آشنایی با ضرورت برطرف کردن نم دیوار به بررسی مراحل رفع نم دیوار با مواد نانو نیز پرداختیم و دانستیم که اگر در صورت وجود نم‌زدگی سریعاً اقدام نشود، این موضوع می‌تواند بر روی مقاومت سازه تأثیر منفی بگذارد. شما چه روش دیگری برای رفع نم دیوار می‌شناسید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت ارسال دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *