هر آنچه که باید درباره رفع نم دیوار با مواد نانو بدانید!

رفع نم دیوار با مواد نانو

آیا می‌دانید چگونه می‌توان اقدام به رفع نم دیوار با مواد نانو کرد؟ رطوبت و نم و برطرف کردن آن یکی از معضلات همیشگی خانواده‌ها است. وجود نم و رطوبت در دیوار خانه می‌تواند اثرات بسیار مخربی داشته باشد؛ در نتیجه ضروری است که نسبت به رفع آن هرچه‌ سریع‌تر اقدام کنید.

علت و نحوه رفع نم دیوار با مواد نانو

رفع نم دیوار با مواد نانو

زمانی که دیوار با انواع رطوبت‌ها نظیر نزولات جوی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، ترکیدگی لوله آب و نشتی آن، شیب‌بندی غیر استاندارد پشت بام، مشکل در تأسیسات لوله‌کشی ساختمان یا لوله‌کشی فرسوده ساختمان در مجاورت است، به مرور زمان رطوبت و نم به ساختار دیوار نفوذ کرده و موجب کاهش مقاومت آن می‌شود.

رطوبت ایجاد شده در دیوارهای ساختمان نه تنها باعث ایجاد بوی بد شده، بلکه بستر مناسبی برای تولید انواع قارچ و کپک و همچنین ایجاد شوره و ظاهری ناپسند در فضای ساختمان نیز فراهم می‌کند. ناگفته نماند که اگر ساختمان از پی در معرض آب و رطوبت باشد، روند خوردگی و پوسیدگی سازه خیلی سریع‌تر شروع می‌شود.

بهترین روش‌های رفع نم و رطوبت در دیوارهای ساختمان

اکنون که با دلایل به وجود آمدن نم و رطوبت در ساختمان آشنا شدیم، به نظر شما برای برطرف کردن چنین مشکلی چه باید کرد؟ در درجه اول بایستی اقدامی انجام شود که در پی آن عامل رطوبت و نم که یکی از عوامل اصلی آسیب‌رسان به دیوارها بوده مهار گردد.

بدین منظور می‌توان از عایق رطوبتی بهره برد و میزان نفوذ رطوبت را به حداقل حدِ ممکن خود رساند. عایق‌های رطوبتی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها خصوصیات منحصربه‌فردی دارند. عایق رطوبتی نانو یکی از جدیدترین و نوین‌ترین نمونه‌های عایق موجود در بازار بوده که توانسته با تکیه بر ویژگی‌ها و قدرت عایق‌بندی که داشته نمونه‌های قبلی را کنار بزند.

رفع نم دیوار با مواد نانو

برای برطرف کردن نم و رطوبت در دیوارهای ساختمان می‌توان از عایق رطوبتی نانو بر حسب مواد تشکیل‌دهنده دیوار استفاده نمود. به طور کلی دیوارهای ساختمان را می‌توان به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم‌بندی کرد که هر یک نقش بسیار مهمی را در یک سازه ایفا می‌نمایند. به عنوان مثال، دیوارهای داخلی به منظور جداسازی فضاهای مختلف ساختمان و دیوارهای خارجی به منظور حفاظت از سازه در برابر شرایط آب و هوایی مختلف کارایی دارند. هر یک از دیوارهای مذکور از لحاظ مواد تشکیل دهنده به سه دسته گچی، سیمانی و سنگی / آجری تقسیم‌بندی می‌شود.

رفع نم دیوار با مواد نانو برای دیوارهای گچی

نفوذ نم و رطوبت به درون ساختار دیوارهای گچی موجب ترک خوردن و تبله شدن چنین دیوارهایی خواهد شد. علاوه بر این، پس از خشک شدن رطوبت ظاهر دیوارها دوباره به حالت اولیه خود بر نگشته و دچار ترک‌خوردگی و تاول می‌شود. افزون بر این، وجود رطوبت در دیوارهای گچی سبب حل شدن نمک درون رطوبت و تولید سفیدک و شوره در دیوارها می‌شود. با استفاده از عایق رطوبتی مخصوص دیوارهای گچی می‌توان از شوره‌زدگی دیوار جلوگیری کرده و مانع جذب رطوبت شد. همچنین، این محصول می‌تواند به عنوان زیرسازی ایزوگام و زیرسازی دیوارهای داخلی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

رفع نم دیوار با مواد نانو برای دیوارهای سیمانی

اگر دیوارها از نوع سیمانی باشند می‌توان با استفاده از مواد نانو استحکام چنین دیوارهایی را بیش‌تر کرد و از نفوذ رطوبت و نم به آن‌ها نیز جلوگیری نمود. مواد نانو موجب حفظ و افزایش ماندگاری مصالح ساختمانی شده و جایگزینی به صرفه و عالی برای ایزوگام و پشم شیشه به حساب می‌آیند.

علاوه بر این، رفع نم دیوار با مواد نانو به دلیل مقاومت بالای این مواد در برابر اشعه فرابنفش خورشید موجب جلوگیری از صدمات احتمالی به ساختمان شده و از دیوارها در برابر مواد اسیدی و بازی و همچنین باران‌های آلاینده به خوبی مراقبت خواهد کرد. از آن‌جایی که مقاومت چنین عایق‌های رطوبتی بسیار بالا بوده می‌توان از آن‌ها برای مقاوم‌سازی فوندانسیون ساختمان نیز بهره برد.

رفع نم دیوار با مواد نانو برای دیوارهای سنگی و آجری

عایق‌های رطوبتی نانو به منظور افزودن خاصیت ضد آب به دیوارهایی از جنس سنگ و آجر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. خاصیت ویژه چنین پوشش‌هایی، نفوذ آن‌ها تا عمق 3 میلی‌متر سازه است و می‌تواند مانع اثر رطوبت، آلاینده‌های محیطی و نم به دیوارها شود. همچنین، این عایق از شوره‌زدگی دیوارهای سنگی و آجری نیز جلوگیری به عمل خواهد آورد. اگر دیوارهای سازه مورد نظر شما از جنس گرانیت، مرمر و تراورتن و آجر هستند، عایق رطوبتی نانو زیمابان می‌تواند گزینه‌ای مقرون به صرفه و کارآمد برای شما باشد.

مزایای رفع نم دیوار با مواد نانو

رفع نم دیوار با مواد نانو

استفاده از عایق‌های رطوبتی نانو برای برطرف کردن نم و رطوبت در دیوارهای ساختمان می‌تواند مزیت‌های فراوانی برای مصرف‌کننده و همچنین سازه در پی داشته باشد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • ایجاد پیوند عمیق با سطح مورد نظر؛
  • محفاظت از سطح مورد نظر در برابر کثیفی، پوسیدگی و خوردگی؛
  • مقاومت عالی در برابر اشعه مصر نور خورشید؛
  • مقاومت عالی در برابر تغییرات جوی و دمایی؛
  • امکان نفوذ در کوچک‌ترین شکاف‌ها و منافذ سطح و همچنین شکستگی‌ها؛
  • ایجاد پوششی با دوام عالی؛
  • ضد خزه و ضد جلبک؛
  • امکان استفاده و اجرای بسیار ساده و سریع؛
  • عمر مفید طولانی و باقی ماندن بر روی سطوح مورد نظر برای بازه زمانی مطلوب؛
  • دوست‌دار محیط زیست؛
  • انعطاف‌پذیری بالا و مناسب؛
  • چسبندگی فوق‌العاده عالی به سطوح مورد نظر.

سخن پایانی

نفوذ نم و رطوبت به ساختار دیوارها در ساختمان‌های مختلف می‌تواند اثرات مخرب بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، نم‌گرفتگی دیوارها موجب کاهش استحکام آن‌ها و همچنین پوسیدگی، شوره‌زدگی، بوی نامطبوع و ایجاد بستری مناسب برای رشد انواع قارچ و کپک خواهد شد.

با استفاده از نانو عایق‌های رطوبتی زیمابان می‌توان این مشکل را به بهترین شکل ممکن برطرف کرد. در این راهنما دانستیم که رفع نم دیوار با مواد نانو می‌تواند یک روش بسیار کارآمد و مقرون به صرفه باشد. افزون بر این، با کمک مواد نانو می‌توان سال‌ها از عایق‌بندی سطوح مورد نظر اطمینان داشت و نگران خراب شدن آن نبود. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون عایق‌های رطوبتی نانو در قسمت ارسال دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

1 دیدگاه برای “هر آنچه که باید درباره رفع نم دیوار با مواد نانو بدانید!

  1. saba میگوید:

    خب اول باید عامل نم دیوار پیدا بشه که چرا دیوار نم داده اما تو مواردی که نم یا رطوبت از دیوارها داخل میاد مثل شما استفاده از عایق دیوار نانو خیلی کاربردی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *