جدید ترین عایق پشت بام را می‌شناسید؟

جدید ترین عایق پشت بام

آیا می‌دانید جدید ترین عایق پشت بام کدام است؟ به نظر شما بهترین ماده برای عایق‌بندی پشت بام چه ویژگی‌هایی دارد؟ عایق‌بندی یکی از روش‌های ایمن‌سازی پشت بام و همچنین بخش‌های مختلف در هر سازه‌ای با هدف افزایش ایمنی آن در برابر رطوبت، حرارت و صوت است. در این راهنما قصد داریم جدیدترین مدل عایق را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره جدید ترین عایق پشت بام بدانید!

جدید ترین عایق پشت بام

بهترین عایق پشت بام متریالی بوده که دوام و ماندگاری بالایی داشته، طول عمر زیادی دارد و از دیگر ویژگی‌ها مثل سهولت در اتصال و نصب، نفوذناپذیری بالا، استحکام عالی در برابر تغییرات دمایی شدید و غیره برخوردار است. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی شاهد حضور فراورده‌های متعددی در بازار هستیم که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند.

همان‌طور که می‌دانید، به کارگیری تکنیک‌های ضد آب کردن و آب گریزی از جمله اصلی‌ترین و پُراستفاده‌ترین راهکارها در صنعت ساختمان‌سازی به حساب می‌آیند که بایستی با هدف محافظت از سازه و جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به مصالح ساختمانی و در نهایت تخریب و تحلیل از آن مورد استفاده قرار گیرد.

این که از کدام تکنیک عایق‌بندی و چه نوع متریالی برای عایق کردن بخش‌های گوناگون سازه مثل پشت بام استفاده کنیم، بسته به فاکتورهای مختلفی بوده که یکی از آن‌ها شرایط محیطی و آب و هوایی است.

ضرورت استفاده از جدید ترین عایق پشت بام

پیش از این که به معرفی جدید ترین عایق پشت بام بپردازیم، در ابتدا بایستی که ضرورت استفاده از این مواد بر روی پشت بام را بدانیم. فاکتورهای مختلفی مثل باران موجب رخنه آب و رطوبت به درون سازه و بناها، سقف و جداره‌ها شده و اگر برای حل این مشکل یک راه‌حل درست و استاندارد به کار گرفته نشود، در بازه زمانی کوتاه مدتی سازة شما دچار تخریب و تحلیل‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.

اجرای عایق‌بندی در بخش‌های گوناگون ساختمان هم‌چون سقف، بدنه و فوندانسیون با استفاده از تکنیک‌های مختلفی صورت می‌گیرد. عایق‌بندی پشت بام آن قدر مهم بوده که از گذشته تا به امروز به عنوان یکی از اصلی‌ترین و حساس‌ترین مراحل در فرآیند اجرای سازه شناخته می‌شود.

تکنیک‌های عایق‌بندی پشت بام

برای عایق‌بندی پشت بام تکنیک‌های مختلفی وجود داشته که می‌توان با استفاده از هر کدام از آن‌ها اقدام به ایمن‌سازی پشت‌بام در برابر رطوبت و آب کرد. در ادامه با این تکنیک‌ها آشنا خواهیم شد:

عایق‌بندی پشت بام با کمک محصولات پلیمری

یکی از گزینه‌های مناسب برای عایق‌بندی پشت بام، بهره‌گیری از محصولات پلیمری بوده که بر پایه بسپارها تولید شده‌اند. این دسته از محصولات چند سالی بوده که مورد استفاده قرار می‌گیرند و در رقابت تنگاتنگی با جدید ترین عایق پشت بام هستند. از جمله ویژگی‌های این مدل عایق‌ها می‌توان به خاصیت آب گریز و ضد حرارت بودنِ آن‌ها اشاره داشت. البته ناگفته نماند که فراورده‌های عایقی ساخته شده بر پایه پلیمر، به دو دستة تک جزئی و دو جزئی قابل تقسیم‌بندی هستند که در ساختار مدل تک جزئی از عناصری نظیر رزین آکرلیک و استایرن آکرلیک استفاده شده و به همین جهت در دسته بهترین عایق‌های پشت بام قرار می‌گیرند.

در نوعِ دو جزئی میزان کیفیت و مرغوبیت به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و به تبع درصد رضایت از این نوع عایق نیز بیش‌تر است. در ساختار عایق‌های دو جزئی عمدتاً از عناصری مثل رزین استایرن آکریلیک و پودر و سیمان هیدرولیک بهره‌گیری می‌شود. به طور معمول این مدل عایق برای درزگیری و پُر کردن شکاف‌ها و روزنه‌ها گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آید.

استفاده از محصولات قدیمی برای عایق‌کاری پشت بام

علاوه بر محصولات بر پایه نانو، یک سری متریال دیگر نیز وجود دارند که می‌توان با کمک آن‌ها نیز اقدام به عایق‌کاری سازه کرد. قابل ذکر بوده که این دسته از محصولات در مقایسه با جدید ترین عایق پشت بام از لحاظ قدرت عملکرد ضعیف‌تری دارند. در ادامه با این مواد آشنا خواهیم شد:

  • استفاده از پشم شیشه برای عایق‌کاری پشت بام؛
  • استفاده از پشم سنگ برای عایق‌بندی پشت بام؛
  • استفاده از قیرگونی و ضد آب کردن پشت بام؛
  • استفاده از ایزوگام برای عایق‌کاری پشت بام.

توجه داشته باشید که هر کدام از روش‌های عایق‌کاری فوق مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و می‌توان با بررسی شرایط از هر کدام از آن‌ها بهره برد. اما با روی کار آمدن جدیدترین ماده عایق‌بندی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، احتمالاً نظرتان تغییر کرده و تنها از این مواد عایقی نوین بهره خواهید برد!

عایق‌بندی با استفاده از جدید ترین عایق پشت بام

عایق رطوبتی نانو جدید ترین عایق پشت بام به حساب آمده که در مقایسه با تکنیک‌های قبلی برای آب‌بندی و عایق‌کاری پشت بام گزینه بسیار بهتری محسوب می‌شود. همان‌طور که از عنوان این محصول پیداست، در فرایند تولید آن از فناوری نانو بهره‌گیری می‌شود. زمانی که اقدام به اجرای عایق رطوبتی نانو بر روی سطح مورد نظر کنید، ماده به طور کامل جذب عناصر شده و با تکیه بر قدرت اتصال بسیار بالایی که داشته به عنوان بخشی از ساختار سطح به عمق آن نفوذ پیدا خواهد کرد.

جدید ترین عایق پشت بام قابلیت استفاده بر روی متریال گوناگون را داشته و برای اجرای آن نیازی به کندن و تخریب سطوح زیرین نخواهد بود. عایق‌هایی که بر پایه نانو تولید می‌شوند علاوه بر این که دوام و ماندگاری بسیار بالایی داشته، موجب افزایش سطح زیبایی نیز خواهند شد. افزون بر این، در صورت نیاز برای ترمیم و بازسازی نیز می‌توان این کار را بسیار راحت به انجام رساند.

سخن پایانی

در این راهنما ضمن آشنایی ضرورت عایق‌بندی پشت بام، به معرفی و بررسی جدید ترین عایق پشت بام نیز پرداختیم. از گذشته تا به امروز متریال مختلفی برای عایق‌بندی و آب‌بندی پشت بام روی کار آمده‌اند که هر کدام از آن‌ها خصوصیات منحصربه‌فردی داشته و توانایی و قابلیت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی نوعی عایق رطوبتی بر پایه فناوری نانو تولید شده که می‌توان با کمک آن عایق‌بندی پشت بام را بهتر از قبل به انجام رساند. به نظر شما بهترین مواد برای عایق‌کاری پشت بام چیست؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون عایق رطوبتی نانو مناسب برای پشت بام در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران محترم وب سایت زیمابان به اشتراک بگذارید.

1 دیدگاه برای “جدید ترین عایق پشت بام را می‌شناسید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *