روش‌های تشخیص منبع نم و رطوبت در ساختمان

روش‌های تشخیص منبع نم و رطوبت در ساختمان

روش‌های تشخیص منبع نم و رطوبت در ساختمان

مشکلات نم و رطوبت در ساختمان‌ها می‌تواند باعث کاهش کیفیت زندگی ساکنان شود و در صورت عدم رفع آن‌ها، باعث خرابی و آسیب جدی به ساختمان می‌شوند. برای رفع این مشکلات، ابتدا باید منبع رطوبت و نم را تشخیص داد. در این مقاله، به بررسی روش‌های تشخیص منبع نم و رطوبت در ساختمان پرداخته خواهد شد.

1- بررسی لوله‌های آب و فاضلاب

 

لوله‌های آب و فاضلاب در ساختمان ممکن است در صورت نقص در نصب، خرابی یا فرسوده شدن چسب ها در محل اتصالات، شستشوی زیاد با انواع مواد شوینده قدرتمند باعث نشت و ورود رطوبت به دیواره‌ها شوند. پیدا کردن و تعمیر نشتی این لوله‌ها مخصوصا در محل اتصالات ، می‌تواند به رفع مشکلات رطوبت در ساختمان کمک کند.

 

2- استفاده از دستگاه‌های تشخیص رطوبت

استفاده از دستگاه‌های تشخیص رطوبت، یکی از روش‌های موثر برای تشخیص منبع رطوبت در ساختمان است. این دستگاه‌ها با استفاده از سنسورهای خاص، میزان رطوبت دیواره‌ها و سقف ساختمان را اندازه‌گیری می‌کنند. با تشخیص منبع رطوبت، می‌توان به راحتی به سمت رفع آن حرکت کرد.

3- بررسی تهویه مناسب

گاهی تهویه مناسب در ساختمان می‌تواند به کاهش نم و رطوبت در دیواره‌ها کمک کند. بررسی و تعمیر سیستم تهویه، می‌تواند به رفع مشکلات رطوبت در ساختمان کمک کند. در مناطق شمالی کشور، یا ساختمانی هایی که سیستم تهویه مناسب برای جریان هوای داخل منزل صورت نگرفته بیشتر مشاهده می شود.

4- بررسی نقاط ضعف ساختمان

نقاط ضعف ساختمان مانند نقاط اتصال دیواره‌ها و سقف (کنج ها)، نقاط اتصال پنجره‌ها و درها و نقاط اتصال لوله‌ها ممکن است باعث ورود رطوبت به دیواره‌ها شوند. بررسی و تعمیر این نقاط ضعف، می‌تواند به رفع مشکلات رطوبت در ساختمان کمک کند.

5- بررسی سیستم عایق بندی

سیستم عایق بندی در ساختمان ممکن است در صورت نقص و یا خرابی، باعث ورود رطوبت به دیواره‌ها شود. بررسی و تعمیر سیستم عایق بندی ، می‌تواند به رفع مشکلات رطوبت در ساختمان کمک کند. از جمله این نقص ها میتوان به تخریب و باز شدن بند های سرامیک ها در سرویس بهداشتی پرداخت که عوامل مختلفی باعث نتیجه آن می شود:

الف- بندکشی و اجرای نامناسب

ب- استفاده از نانو عایق های رطوبتی نامناسب و غیر اصل

ج- شستشوی زیاد توسط انواع مواد شوینده قدرتمند (که این عامل با استفاده از نانو عایق های رطوبتی زیمابان قابل رفع است.)

 

در نهایت، تشخیص منبع رطوبت و نم در ساختمان، می‌تواند به رفع مشکلات آن کمک کند و باعث بهبود کیفیت زندگی و سلامتی ساکنان شود. بهتر است قبل از استفاده از هر یک از روش‌های فوق، با مشاوران مجرب و متخصص گروه صنعتی زیمابان در این زمینه بصورت رایگان مشورت کنید.

مقالات کلیدی بیشتر:

 محصول نانو عایق زیمابان

روش آب بندی سرویس بهداشتی از پایه

روش آب بندی سرویس بهداشتی بدون تخریب

روش آب بندی تراس و پشت بام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *