محصول نانو عایق زیمابان

 محصول نانو عایق زیمابان

 محصول نانو عایق زیمابان

این محصول دارای پروانه تولید از وزارت صنعت ،معدن و تجارت می باشد. از نظر ساختار فیزیکی به صورت مایع بوده است. توسط قلم مو و یا پمپ و پیستوله به صورت جذبی، نفوذی، بدون شره و ریزش بر روی سطح اعمال می شود. این محصول بر پایه ترکیبات سیلان ها و آلکیل ها با استفاده از نانو ذرات به ابعاد 7 نانو متر فرآوری و تولید شده است. با نفوذ در مصالح ساختمانی و ایجاد پیوندهای قوی شیمیایی در لایه های مصالح ساختمانی، بدون تغییر رنگ و به صورت نفوذی باعث ایجاد آب بندی و مقاوم سازی مصالح نما در برابر نفوذ نم و رطوبت می شود. همچنین تاثیرات اشعه های مضر خورشیدی و جلوگیری از ایجاد شوره بر روی مصالح ساختمانی می شود.

گروه صنعتی زیماباننانو عایق زیمابان 20 لیتری

برای خرید این محصول کلیک کنید

از این محصول جهت عایق کاری و آب بندی و مقاوم سازی انواع نما ساختمانی مانند: نما آجری، سنگی، کاهگلی، گچی، چوبی و  المان های شهری، نقاشی های دیواری و دیوارهای بتنی بدون تغییر رنگ استفاده می گردد.

خصوصیات و مزایا محصول نانو عایق زیمابان:

1- حفظ زیبایی نما

2- قابلیت ایجاد شست و شو نما

3- محافظت از تغییر رنگ مصالح به کار رفته در نما

4- مقاوم در برابر نفوذ رطوبت و اشعه های UVخورشیدی

5- مقاوم در برابر تغیرات دمایی و یخ زدگی

6- مقاومت بالا در برابر انواع خورنده های اسیدی و بازی

7- افزایش مقاومت خمشی، کششی، سایشی ملات سیمانی و بتن به علت ساختار نانو

8- با نفوذ در منافذ مصالح ساختمانی دچار پوسته شدگی و جداشدگی از سطح نما نمی شود.

سطح بتن دارای خلل و فرج ریزی می باشد که باعث نفوذ مولکول های آب به داخل بافت بتن شده و نهایتا تاثیرات مخربی را بر روی سازه ایجاد می نماید.

مواد نانو با نفوذ در بتن و پر کردن این فضاهای ریز باعث جلوگیری از نفوذ آب به داخل بتن می شود. این مکانیسم باعث ایجاد داوم بسیار بالا درلایه عایق رطوبتی ایجاد شده می نماید.

مواد نانو با نفوذ در بتن و عدم کنده شدن و پوسته شدن از سطح بتن دوام بالایی ایجاد می کند. استفاده از مواد نانو علاوه بر ایجاد عایق قابلیت ترکیب با رنگ های معدنی را دارا می باشد که هم ساختار ضدآب ایجاد نموده و هم باعث ایجاد رنگ آمیزی سطح بتن می شود.

مواد نانو دوام بالایی هم عمر خود سازه ایجاد نموده و تا وقتی که سازه از بابت نشست و شکست دچار مشکل نشود ساختار آب بندی آن حفظ می شود.

مراحل عایق کاری دیوارهای بتنی، مخازن و استخرهای ذخیره آب :

ابتدا اقدام به شناسایی و تخریب نقاط پوک یا کرمو و همچنین تخریب محل اسپیسرهای بولت ها و نگهداری قالب با دستگاه پیکور (هیلتی) در سطح بتن (بدنه) نمایید. (جهت شناسایی نقاط کرمو سانت به سانت بدنه استخر را با یک چکش فلزی ضربه بزنید تا نقاط سست و پوک فرو ریخته و شناسایی شود.)

نانو عایق زیمابان

 

نانو عایق زیمابان

 

پس از تخریب کامل ابتدا اقدام به فرچه زنی کل سطح کنید. از اختلاط محلول نانو عایق زیمابان و آب به نسبت یک به یک و میزان یک سوم حجم محلول سیمان سیاه به صورت دوغابی استفاده کنید.

نحوه ساخت ملات جهت ترمیم نقاط سست و پوک و ماهیچه های کنج و بولت ها :

ابتدا 200کیلوگرم ماسه شسته (حدود چهار فرغون)، 25 کیلوگرم پودر سنگ (یک کیسه) و 75 کیلو گرم سیمان سیاه (یک و نیم پاکت) را با هم ترکیب نمایید.

ترکیب بدست آمده را خوب بهم بزنید تا مواد کاملا در هم مخلوط شود.

سپس جهت آماده سازی ملات، 4 لیتر از محصول نانو زیمابان را با حدود 40 الی 50 لیتر آب محلول نموده و به ترکیبات بالا اضافه نمایید. (توجه شود که در صورت نیاز به آب بیشتر جهت تنظیم غلظت ملات میتوان میزان آب مورد استفاده را افزایش داد).

پس از خشک شدن سطح، نقاط تخریب شده و محل اتصال بدنه ها به یکدیگر، وبدنه به کف (کنج ها) را با ملات مخلوط شده با محصول نانو عایق زیمابان ماهیچه کشی و ترمیم نمایید.

پس از خشک شدن سطح  محصول را به نسبت یک به یک با آب مخلوط نمایید. سپس به محلول به دست آمده  سیمان سیاه  اضافه کنید. دقت شود (حجم سیمان سیاه اضافه شده جهت هر یک لیتر محلول  400گرم  باشد) تا به صورت دوغاب در آید و سپس اقدام به فرچه زنی کل سطح به صورت جذبی و بدون ایجاد لایه و شره نمایید.

فرچه زنی به شیوه بالا در دو  الی سه مرحله انجام می شود که شروع هر مرحله پس از خشک شدن کامل مرحله قبل می باشد. (مدت زمان تقریبی خشک شدن هر لایه در دمای محیطی تابستان یک ساعت می باشد). دقت شود که ایجاد لایه بر روی سطح باعث پوسته شدن، ترک خوردگی و جدا شدن لایه از سطح بتن می شود حتما به صورت جذبی فرچه زنی کنید.

جهت ایجاد سطح یک دست و بدون خلل و فرج و پر شدن حفره های بتن در بدنه ها  می توان به نسبت ذکر شده در بالا مقداری پودر سنگ اضافه نمایید.

برای کیفیت بهتر می توانید مرحله آخر را مواد یه صورت خالص روی سطح با قلم مو یا پیستوله اجرا نمایید.

جهت رنگ آمیزی هم قابلیت ترکیب با رنگ های پودری را محصول دارا می باشد

هر بیست لیتری محصول برای پوشش 30 الی 40 متر مربع بسته به جذب سطح کفایت می کند

شرایط نگهداری  محصول نانو عایق زیمابان

این محصول باید در فضای سربسته و دور از اشعه مستقیم در دمای 5 تا 45 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

در عایق کاری مخازن بتنی آب ابتدا مقاومت و یکپارچگی سازه باید مورد ارزیابی قرار گیرد. از نظر ساختار فنی استخرهای ساخته شده با بتن مسلح(بتن و میلگرد) قابلیت استفاده از عایق های نانو را دارا می باشد. عدم یکپارچگی سازه و بروز نشست و شکست در سازه ساختار آب بندی را دچار مشکل می نماید

بتن ریزی سطوح و مخازن بتنی باید در فواصل زمانی کم و به صورت پیوسته باشد تا سطوح بتنی دارای یکپارچگی و حداقل مقاطع بتن ریزی باشد. هر چقدر از ایجاد درز و مقاطع بتن ریزی جلوگیری شود کیفیت بتن ریخته شده در حد بالایی خواهد بود.

جهت ایجاد پوششی صد در صد آب بند و با دوام، درزهایی که در اثر فواصل زمانی در بتن ریزی ایجاد شده است و قسمت هایی که به دلیل عدم ویبره کافی و یا اختلاط نامناسب در بتن بوجود آمده است، تخریب شود و سپس پوشش داده شود.  عمل تخریب و پوشش نقاط پوک و کرمو  باید در عمق مناسب انجام شود تا باعث چسبندگی و گیر داری خوبی بین بتن و بتونه ترمیمی شود تا درگذر زمان  از سطح بتن جدا نشود.

هنگام فرچه زنی حتما مواد و رنگ و یا سیمان را هم زده تا از ته نشینی رنگ های معدنی و سیمان جلوگیری شود.

لازم به ذکراست در عایق کاری کف سطوح بتنی مراحل یالا انجام می شود اما نیاز به استفاده از پودر سنگ در نسبت ذکر شده فوق نمی باشد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *