عایق صوت و حرارت زیمابان

عایق صوت و حرارت زیمابان

عایق صوت و حرارت زیمابان

امروزه با توجه به بالا رفتن میزان مصرف انرژی در ساختمان ها، نقش عایق کاری را باید جدی بگیرید. بر اساس مقررات ملی ساختمان، تمامی ساختانهایی که ساخته می شوند باید عایق کاری شوند و میزان عایق مورد نیاز در همین مقررات تعیین و مقرر شده است

عایق صوت زیمابان
محصول نانو عایق صوت و حرارتی زیمابان

عایق کاری نقش بسیار مهمی در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنک نگه داشتن آن در فصل تابستان دارد. به کمک عایق کاری می توان یک خانه را در زمستان  گرمتر و در تابستان  خنک تر نگه داشت

عایق کاری سقف ساختمان مصرف انرژی جهت گرمایش و سرمایش ساختمان را بسیار کاهش می دهد

عایق کاری کف: مصرف انرژی در زمستان را  کاهش می دهد

دیوارهای خارجی: عایق کاری دیوارهای خارجی مصرف انرژی جهت گرمایش و سرمایش ساختمان راکاهش می دهد

عایق کاری ساختمان ها 1/8% هزینه کل ساختمان است. مزایای استفاده از عایق کاری مانند کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف گرما و سرمای داخل ساختمان و همچنین اثرات جلوگیری از ورود آلودگی هوا و آلودگی صوتی به داخل محیط زندگی و کار بسیار بالاتر از سرمایه گذار طبق آمارهای گرفته شده از صرفه جویی در هزینه ها و کاهش مصرف سوخت در اثر عایق کاری صنایع و ساختمان ها در کشورهای مختلف، ترکیه درسال 1995 با اجباری کردن عایق کاری با ضخامت 5 سانتی متر در ساختمان ها 20 هزار تن گازسمی co2 را کاهش داد، سایرآلاینده ها نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

این کشورها علاوه بر کاهش آلودگی هوا از سایر مزایای عایق کاری مانند کاهش مصرف سوخت و برق، جلوگیری از ورود سر و صدا به داخل ساختمان ها و کاهش سر و صدا و اتلاف انرژی در کارخانه ها، خیابان ها و ساختمان ها، میلیارد ها دلار صرفه جویی داشته اند و محیط زندگی شهری و خانواده ها با آرامش بیشتری همراه شده است.

کارشناسان محیط زیست نیز، امروزه اجباری کردن عایق کاری و استفاده از عایق های رطوبتی و حرارتی را عاملی در کاهش ناراحتی های روحی، عصبی، اتلاف انرژی، کاهش آلودگی هوا و بیماری های مختلف معرفی کرده اند.

 

سر و صدای بیش از حد یک مشکل در بسیاری از مکان ها است. ادارات نمونه ای واضح هستند اما می توانند در رستوران ها، مغازه ها، سالن های نمایش، کتابخانه ها و دیگر مکان ها نیز این موضوع صادق باشد.

یکی از راه های مبارزه با این مشکل و پدیده، استفاده از عایق صوت و حرارت زیمابان  است

عایق صوت و حرارت زیمابان
عایق صوتی و حرارتی زیمابان جهت جلوگیری از انتقال و هدر رفت انرژی و جلوگیری از آلودگی صوتی

محصول عایق صوت و حرارت زیمابان در کیسه های 15 کیلوگرمی به صورت پودری  بسته بندی شده است حدود دو نیم متر مربع با ضخامت یک سانتیمتر پوشش می دهدو حدود 80 درصد عایق صوت و حرارت ایجاد می نماید.

بهتر است زیر کار سیمان کاری شده باشد یا اگر گچ کاری است یاید کامل گچ برداشته شود یا تیشه ای شود  و به سطح آستر زیر کار برسد سپس به محصول آب اضافه می کنید و هم میزنید تا به صورت کاملا خمیری شود و یا ماله به راحتی  اجرا می نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *