کاهگل سنتی ضد آب زیمابان؛ حافظ سنت‌های معماری!

کاهگل سنتی ضد آب

امروزه شاهد پیشرفت در زمینه تولید و عرضه مصالح ساختمانی هستیم؛ به همین خاطر رفته رفته مصالح سنتی جای خود را به مصالح نوین می‌دهند و بافت کلاسیک ظاهری مدرن‌تر به خود می‌گیرد. کاهگل سنتی ضد آب زیمابان از جمله محصولاتی بوده که تلفیقی از سبک مدرن و سنتی است. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی با تکنولوژي استفاده شده در این محصول، به بررسی خصوصیات آن نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در رابطه با  کاهگل سنتی ضد آب زیمابان بدانید!

کاهگل سنتی ضد آب

نگاهی بر نانو تکنولوژي

فناوری نانو نمونه‌ای از دستاوردهای کارآمد در عرصه‌های گوناگون به حساب آمده که به لطف آن می‌توان محصولات مختلف را با درجه کیفی بسیار بهتری تهیه کرد. واژه «نانو» به زبان یونانی به معنای کوتوله ترجمه می‌شود. اگر بخواهیم یک توضیح ساده برای این تکنولوژی داشته باشیم می‌توانیم بگوئیم که در این فناوری مواد و عناصر تا سایز ۱ الی ۱۰۰ نانومتر ریز شده و در چنین شرایطی مواد از خود خواص و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کارآمدی نشان می‌دهند که با تکیه بر این مشخصه‌ها می‌توان از آن‌ها در شاخه‌های متنوعی از علوم بهره برد.

کاهگل‌های سنتی ضد آب زیمابان یکی از محصولات مصرفی در عرصه ساخت و ساز بوده که توسط مجموعه صنعتی زیمابان بر پایه تکنولوژی نانو طراحی و تولید شده است.

معرفی  کاهگل سنتی ضد آب زیمابان

این محصول جذاب و کارآمد از نظر ساختار فیزیکی به شکل تک جزئی به همراه فرمولاسیونی خاص بوده که حاوی ترکیباتی از خاک رس، کاه و الیاف pp و سایر افزودنی‌های مجاز با هدف افزایش کیفیت محصول است. از آن‌جایی که حفظ سنت‌های یک کشور جزو ارزش‌های آن کشور محسوب می‌شود، لازم است چاره‌ای اندیشید تا در کنار حفظ این ارزش‌ها همواره از مصالحی بهره برد که کیفیت ساخت و ساز را افزایش دهد.

در حالت کلی، کاهگل نوعی ملات بوده که از آن در معماری ایرانی به ویژه در مناطق کویری استفاده می‌شود. کاهگل، ترکیبی از خاک رس و کاه بوده و در اکثر مواقع به منظور اندود کردن سقف‌ها و دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن‌جایی که در این ملات کاه وجود دارد، مقاومت نسبی پیدا کرده و از ترکیدگی آن جلوگیری می‌شود. علاوه بر این، کاهگل عایق حرارتی خوبی در مناطق کویری ایران به حساب می‌آید.

به منظور ساختن گل کاهگل عموماً از خاک رس بهره‌گیری می‌شود. قبل از این که خاک را آب بدهند در ابتدا آن را با کاه آمیخته و بعد آن را به یک تپه کوچک تبدیل خواهند کرد. میان آن را گود کرده و در مرحله بعدی درون آن را با آب پر می‌کنند. سپس، خاک و کاه را با آب انداخته تا در آب گل، زردی کاه ایجاد شود. در نهایت خمیر را مالش داده و در نهایت به مرور کاهگل تولید می‌شود.

درست است که کاهگل ماده فشرده‌ای نیست، اما با این حال استقامت و دوام قابل قبولی دارد. توجه داشته باشید در مناطقی که میزان بارش باران زیاد باشد، هر چند سال یک بار بایستی اندود تازه‌ای از کاهگل بر روی اندود قبلی کشیده شود. خوشبختانه  کاهگل سنتی ضد آب زیمابان کار را راحت کرده و با استفاده از آن دیگر نیازی به اندودکاری مجدد نخواهد بود؛ چرا که این محصول در برابر آب، باران، رطوبت و نم مقاومت خیلی خوبی از خود نشان می‌دهد.

ویژگی‌های  کاهگل سنتی ضد آب زیمابان

کاهگل سنتی ضد آب

  • میزان چسبندگی در کاهگل سنتی ضدآب بسیار بالا است.
  • نحوه اجرای آن بسیار ساده بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل اعمال است.
  • کاهگل سنتی مقاوم در برابر آب زیمابان در برابر انواع اشعه‌های مضر خورشیدی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

نکات استفاده از کاهگل سنتی ضد آب زیمابان

کاهگل سنتی ضد آب زیمابان در زمان استفاده با یک سوم وزن خود آب ترکیب شده و بعد خمیری چسبناک و یکدست را حاصل می‌کند. اگر سری به فروشگاه زیمابان بزنید، می‌توانید این محصول را در کیسه‌های ۲۵ کیلوگرمی خریداری کنید. هر یک از کیسه‌های مذکور برای مساحت ۵ متر با ضخامت ۲ میلی‌متر بر روی سطوح سیمانی قابل استفاده خواهند بود. اما سوال این‌جاست که روش صحیح استفاده از این محصول چیست؟

در حالت کلی، روش استفاده از  کاهگل سنتی ضد آب زیمابان بسیار ساده بوده و با روش ماله‌کشی بر روی سطح مورد نظر اجرا می‌شود. اگر تمایل دارید که کاهگل مورد نظر به شکل کاملاً عایق و آب‌بند در بیاید، می‌توانید بر روی آن از نانو عایق زیمابان نیز بهره ببرید. در رابطه با استفاده از  کاهگل سنتی ضد آب زیمابان نکاتی مد نظر است که با دانستن آن‌ها می‌توانید از این محصول بازدهی بهتری دریافت کنید. اولین نکته این است که بدانید این محصول تنها برای زیباسازی نماهای سنتی کاربرد داشته و برای عایق کردن پشت بام مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

نکته بعدی این است که برای داشتن کیفیتی بهتر، لازم است که زیر سطح، سطحی سیمانی و صاف و یکدست باشد. البته اگر سطح زیرین کاهگل است می‌توانید در ابتدا بخش‌های کرمو و پوک را تخریب و ترمیم کرده و بعد با استفاده از فرچه‌زنی یا با کمک پیستوله محصول پرایمر را روی سطح مورد نظر اجرا کرده و پس از این که سطح کاملاً خشک شد،  کاهگل سنتی ضد آب زیمابان را روی سطح اجرا نمایید.

گروه صنعتی زیمابان مفتخر است که با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید و عرضه نانو مواد ساختمانی، این محصول را با قیمتی مقرون به صرفه با درجه کیفی عالی به شما عزیزان عرضه کند. تنها کافی‌ست که سری به بخش محصولات وب سایت زده و از کالاهای موجود دیدن فرمائید.

سخن پایانی

تکنولوژی نانو یکی از برترین فناوری‌های موجود بوده که در صنایع گوناگونی کارایی دارد؛ از جمله این صنایع می‌توان به نانو موادهای ساختمانی اشاره داشت. کاهگل سنتی ضد آب زیمابان یکی از محصولات ارائه شده توسط مجموعه صنعتی زیمابان بوده که با قابلیت ضد آب بودن خود می‌تواند  به جای کاهگل‌های قدیمی در جهت زیباسازی نمای ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. آیا تجربه استفاده از  کاهگل‌های سنتی ضد آب را دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون کاهگل‌های سنتی ضد آب زیمابان با ما و کاربران محترم وب سایت در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *