عایق صوتی دو جزیی زیمابان؛ چیستی، ویژگی و کاربرد

عایق صوتی دو جزیی

آیا می‌دانید عایق صوتی دو جزیی زیمابان چیست و چه ساختاری دارد؟ با ویژگی‌ها و مصارف این محصول آشنا هستید؟ گروه صنعتی زیمابان مفتخر است به عنوان یکی از مراکز معتبر در حوزه تولید نانو موادهای ساختمانی، انواع عایق‌های حرارتی  و صوتی را بر پایه نانو به شما عزیزان تقدیم کند. در ادامه این راهنما با محصول مذکور بیش‌تر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

نگاهی بر عایق صوتی دو جزیی زیمابان و مصارف آن

عایق صوتی دو جزیی

فناوری نانو

پیش از این که بخواهیم به سراغ معرفی عایق صوتی دو جزیی زیمابان برویم، بهتر است که نگاهی بر فناوری نانو که اساس کار در فرآیند تولید محصولات زیمابان بوده داشته باشیم. شرکت زیمابان در حیطه تولید نانو مواد ساختمانی مشغول به فعالیت است، اما منظور از نانو مواد چیست؟

نانو مواد در حقیقت نوعی مواد شیمیایی به حساب آمده که در مقیاس ریز یک میلیاردم 9-10 عمل می‌کنند. این ذرات بسیار دقیق و کوچک بوده و در ساختار خود از خواص مختلفی نظیر افزایش قدرت، واکنش‌پذیری و هدایت بهتر بهره می‌برند. علاوه بر این، این نوع از مواد نسبت به همتایان و مواد بزرگ‌تر از خود در مصارف مختلف رفتار متفاوتی را نشان می‌دهند.

نانو موادها طیف کاربری گسترده‌ای داشته و در حوزه‌های مختلفی نظیر ساخت و ساز، الکترونیک، لوازم آرایشی، منسوجات، فناوری اطلاعات، حفاظت از محیط زیست، مراقبت‌های بهداشتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این راهنما تمرکز اصلی ما بر روی نقش این مواد در فرآیند تولید محصولات شیمیایی مصرفی در صنعت ساخت و ساز است.

معرفی عایق صوتی

در علم فیزیک، صدا به این صورت تعریف می‌شود: صدا عبارت است که ارتعاش یک محیط گازی، مایع و یا جامد ارتجاعی. در حقیقت، صدا نوعی انرژي مکانیکی به شمار آمده و زمانی که ذرات به دور مرکز تعادل خود نوسان کنند، ایجاد خواهد شد. امروزه صوت به همان نسبت که کارآمد بوده سبب ایجاد مشکلات زیادی برای بشر نیز شده است؛ به گونه‌ای که ترافیک شهری و هوایی بزرگ‌ترین منبع آلودگی صوتی محسوب می‌شود و حدوداً هشتاد درصد کل آلودگی صوتی مربوط به همین موضوع است. سر و صداهای بسیار بلند و ناگهانی می‌توانند موجب ایجاد شوک‌های شدید به افراد شده و سبب بسته شدن عروق و حتی سکته قلبی شوند.

به همین خاطر تولیدکنندگان و فعالان در صنعت اقدام به تولید محصولاتی تحت عنوان عایق صوتی کرده‌اند. منظور از عایق صوتی در حقیقت هر ابزاری بوده که به منظور کاهش فشار صوتی با در نظر گرفتن صدای منبع و گیرنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. عایق صوتی دو جزیی زیمابان نمونه‌ای پرکاربرد از انواع عایق‌های صوتی محسوب شده که می‌تواند از امواج ناخواسته غیر مستقیم که منجر به تولید پژواک صدا شده و همچنین انتقال سیگنال ناخواسته مستقیم از منبع جلوگیری به عمل آورد.

معرفی عایق صوتی دو جزیی زیمابان

عایق‌های صوتی محصولاتی کارآمد به حساب می‌آیند که می‌توان با اجرای اصولی آن‌ها از آلودگی صوتی به طرز چشم‌گیری جلوگیری کرده و فضایی آرامش‌بخش در اختیار داشت. عایق‌های صوتی زیمابان بر پایه نانو مواد بوده و با مقاومت فشاری مناسبی که داشته، می‌توانند هر 2.5 متر مربع به ازای هر کیسه با ضخامت 1 سانتی‌متر را به خوبی پوشش دهند.

این محصول در کنار قیمت مقرون به صرفه‌ خود، فرآیند اجرای بسیار ساده‌ای داشته و میزان چسبندگی و دوام و ماندگاری آن نیز بسیار بالا است. ناگفته نماند که این محصول در خط تولید شرکت زیمابان با استفاده از متریالی تهیه شده که به لطف این ساختار و مواد می‌تواند در برابر انواع خورنده‌های محیطی و فرسایشی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهد.

ویژگی‌های بهترین عایق صوتی

پیش از خرید هر نوع عایق صوتی از جمله عایق صوتی دو جزیی زیمابان لازم است که به چگالی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ چرا که بهترین عایق صوتی از چگالی بالایی برخوردار بوده و می‌تواند حالت آکوستیک را به خوبی حفظ نماید. مورد بعدی این است که اقدام به خرید عایق مطابق با نیاز کاربری کنید؛ به این معنا که با در نظر گرفتن مکان و میزان آلودگی صوتی بهترین عایق‌ را اجرا نمایید. بهره‌گیری از بهترین نوع عایق صوتی مزیت‌هایی را به همراه داشته که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

مزایای استفاده از عایق صوتی دو جزیی زیمابان

  • بهبود سر و صدا در یک اتاق و ایجاد فضایی بدون پژواک
  • کاهش نشت سر و صدا به اتاق‌های مجاور یا بیرون از فضای داخلی
  • آکوستیک آرامش‌بخش
  • کاهش میزان سر و صدا
  • کنترل میزان سر و صدا
  • محدود کردن صداهای ناخواسته

کاربردهای عایق صوتی دو جزیی زیمابان

همان‌طور که می‌توان از عنوان این محصول حدس زد، عایق‌های صوتی دو جزیی زیمابان به طور خاص برای عایق‌بندی صوتی مورد استفاده قرار گرفته و در کیسه‌های پودری 14 کیلوگرمی و به همراه مکمل 4 لیتری عرضه می‌شوند. از این محصول می‌توان در راستای عایق‌کاری سطوح ساختمانی بهره برد. نکته دیگری که لازم است در رابطه با عایق‌های صوتی پودری زیمابان به آن اشاره داشته باشیم، ایجاد عایق‌بندی 83 درصدی این محصول است؛ از این رو می‌توان نتیجه گرفت که به ازای استفاده از این محصول، عایق‌کاری سطوح ساختمانی با درجه کیفی بسیار مطلوبی صورت خواهد گرفت.

مراحل استفاده از عایق صوتی دو جزیی زیمابان

مراحل استفاده از این محصول قدرتمند بسیار ساده و راحت است؛ تنها نکته‌ای که لازم بوده قبل از اجرای عایق‌کاری در نظر داشته باشید این است که اگر سطح کار رنگ‌آمیزی و یا گچ‌کاری شده، سطح مورد نظر را قبل از اعمال مواد عایق تیشه‌کاری کرده تا به سطح آستر زیر کار برسید. چنان‌چه سطح کار از قبل سیمان‌کاری شده باشد دیگر نیازی به تیشه‌کاری نخواهد بود. در این مرحله می‌توان عایق صوتی پودری را به آب اضافه کرد و تا زمانی که خمیری شود آن را هم زد. در نهایت مواد عایق آماده را با کمک ماله بر روی سطح مورد نظر خود اعمال کنید.

سخن پایانی

عایق صوتی دو جزیی زیمابان نمونه‌ای از محصولات تولیدی توسط شرکت زیمابان بوده که با تکیه بر نانو مواد و به همراه ویژگی‌های مطلوبی نظیر مقاومت فشاری عالی، چسبندگی عالی و دوام بالا عرضه می‌شود. شما چه اطلاعات دیگری در رابطه با عایق‌های صوتی پودری دارید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *