محصول نانوافزودنی زیمابان

محصول نانوافزودنی زیمابان

محصول نانوافزودنی زیمابان

محصول نانوافزودنی زیمابان از نظر ساختار فیزیکی به صورت مایع بوده است. توسط قلم مو و یا پمپ و پیستوله به صورت جذبی، نفوذی، بدون شره و ریزش بر روی سطح یا به صورت افزودنی داخل بتن یا ملات اعمال می شود. این محصول بر پایه ترکیبات سیلان ها و آلکیل ها با استفاده از نانو ذرات به ابعاد 4 نانو متر فرآوری و تولید شده است. با نفوذ در مصالح ساختمانی و ایجاد پیوندهای قوی شیمیایی در لایه های مصالح ساختمانی، بدون تغییر رنگ و به صورت نفوذی سبب آب بندی و مقاوم سازی مصالح نما در برابر نفوذ نم و رطوبت می شوند. همچنین باعث می شود که در برابر نور خورشید پوسته پوسته نمی شود.

 

 محصول نانوافزودنی زیمابان
محصول نانوافزودنی زیمابان

 

لینک خرید این محصول از دیجی کالا

 

از این محصول جهت عایق کاری و آب بندی و مقاوم سازی ملات انواع نما ساختمانی (نما آجری، سنگی، سیمانی و دیوارهای بتنی) استفاده می گردد.

خصوصیات و مزایا محصول نانو افزودنی زیمابان

1- افزایش مقاومت ملات و بتن

2- چسبندگی بالا

4- مقاوم در برابر تغییرات دمایی و یخ زدگی

5- مقاومت بالا در برابر انواع خورنده های اسیدی و بازی

6- افزایش مقاومت خمشی، کششی، سایشی ملات سیمانی

سطح بتن دارای خلل و فرج ریزی می باشد که باعث نفوذ مولکول های آب به داخل بافت بتن شده و نهایتا تاثیرات مخربی را بر روی سازه ایجاد می نماید. مواد نانو با نفوذ در بتن و پر کردن فضاهای ریز باعث جلوگیری از نفوذ آب به داخل بتن می شود. این مکانیسم باعث ایجاد داوم بسیار بالا درلایه عایق رطوبتی ایجاد شده می نماید.

این محصول توانایی ترکیب با محصولات رنگی را دارد تا سطوح رنگی دلخواه بوجود آید.

این محصول تا وقتی که سازه از بابت نشست و شکست دچار مشکل نشود ساختار آب بندی آن حفظ می کند و هم عمر سازه است.

مراحل عایق کاری دیوارهای بتنی، مخازن و استخرهای ذخیره آب 

ابتدا اقدام به شناسایی و تخریب نقاط پوک یا کرمو  می نماییم. سپس به تخریب محل اسپیسرهای بولت ها و نگهدارنده های قالب با دستگاه پیکور (هیلتی) در سطح بتن بدنه نمایید. (جهت شناسایی نقاط کرمو سانت به سانت بدنه استخر را با یک چکش فلزی ضربه بزنید تا نقاط سست و پوک فرو ریخته و شناسایی شود.)

 

نانو عایق زیمابان
تخریب نقاط کرمو دیوار بتنی وآب بندی با محصول نانو افزودنی زیمابان
نقاط کرمو در دیوار بتنی و عایق کاری با نانو افزودنی زیمابان
نقاط کرمو در دیوار بتنی و عایق کاری با محصول نانو افزودنی زیمابان

 

پس از تخریب کامل ابتدا اقدام به فرچه زنی کل سطح به صورت دوغابی نمایید. (اختلاط محصول نانو افزودنی زیمابان با آب به نسبت یک به یک و سپس ترکیب آن با کمی سیمان) (حجم سیمان یک سوم محلول حاصل از نانو افزودنی زیمابان با آب است.)

نحوه ساخت ملات جهت ترمیم نقاط سست و پوک  و ماهیچه های کنج و بولت ها: 

ابتدا 200 کیلوگرم ماسه شسته (حدود چهار فرغون)، 25 کیلوگرم پودر سنگ (یک کیسه) و 75 کیلو گرم سیمان سیاه (یک و نیم پاکت)را با هم ترکیب نمایید.

ترکیب بدست آمده را خوب بهم بزنید تا مواد کاملا در هم مخلوط شود.

سپس جهت آماده سازی ملات، 4 لیتر از محصول نانو افزودنی زیمابان را با حدود 40 الی 50 لیتر آب محلول نموده و به ترکیبات بالا اضافه نمایید. توجه: در صورت نیاز جهت تنظیم غلظت ملات می توان میزان آب مورد استفاده را افزایش داد.

توجه: از این ملات می توانید جهت سیمان کاری و آستر زنی سطح دیوار آجری یا بلوکی  استفاده کنید.

ترمیم دیوار بتنی با محصول نانو افزودنی زیمابان
ترمیم دیوار بتنی با محصول نانو افزودنی زیمابان

پس از خشک شدن سطح، نقاط تخریب شده و محل اتصال بدنه ها به یکدیگر، و بدنه به کف (کنج ها) را با ملات بدست آمده در روش بالا ماهیچه کشی و ترمیم نمایید.

پس از خشک شدن سطح  محصول را به نسبت یک به یک با آب مخلوط نمایید، سپس به محلول به دست آمده سیمان سیاه اضافه کنید. دقت شود (حجم سیمان سیاه اضافه شده جهت هر یک لیتر محلول  400گرم  باشد) که به صورت دوغاب در آید. سپس اقدام به فرچه زنی کل سطح  به صورت جذبی و بدون ایجاد لایه و شره نمایید.

فرچه زنی به شیوه بالا در دو  الی سه مرحله انجام می شود. شروع هر مرحله پس از خشک شدن کامل مرحله قبل می باشد. (مدت زمان تقریبی خشک شدن هر لایه در دمای محیطی تابستان یک ساعت می باشد). دقت شود که ایجاد لایه بر روی سطح باعث پوسته شدن، ترک خوردگی و جدا شدن لایه از سطح بتن می شود. حتما حتما به صورت جذبی فرچه زنی کنید.

  • جهت ایجاد سطح یک دست و بدون خلل و فرج و پر شدن حفره های بتن در بدنه ها می توان به نسبت ذکر شده در بالا مقداری پودر سنگ اضافه نمایید.
  • برای کیفیت بهتر می توانید مرحله آخر را مواد یه صورت خالص روی سطح با قلم مو یا پیستوله اجرا نمایید.
  • جهت رنگ آمیزی محصول نانو افزودنی زیمابان قابلیت ترکیب با رنگ های پودری را دارا می باشد.
  • هر بیست لیتری محصول برای پوشش 30 الی 40 متر مربع بسته به جذب سطح کفایت می کند.

در عایق کاری مخازن بتنی، ابتدا مقاومت و یکپارچگی سازه باید مورد ارزیابی قرار گیرد. از نظر ساختار فنی استخرهای ساخته شده با بتن مسلح (بتن و میلگرد) قابلیت استفاده از عایق های نانو را دارا می باشد. عدم یکپارچگی سازه و بروز نشست و شکست در سازه، ساختار آب بندی را دچار مشکل می نماید

بتن ریزی سطوح و مخازن بتنی باید در فواصل زمانی کم و به صورت پیوسته باشد تا سطوح بتنی دارای یکپارچگی و حداقل مقاطع بتن ریزی باشد. هر چقدر از ایجاد درز و مقاطع بتن ریزی جلوگیری شود کیفیت بتن ریخته شده در حد بالایی خواهد بود.

جهت آب بندی با دوام، درزهایی که در اثر فواصل زمانی، در بتن ریزی ایجاد شده است و قسمت هایی که به دلیل عدم ویبره کافی و یا اختلاط نامناسب در بتن بوجود آمده است، تخریب شود و سپس پوشش داده شود.  عمل تخریب و پوشش نقاط پوک و کرمو  باید در عمق مناسب انجام شود تا باعث چسبندگی و گیر داری خوبی بین بتن و بتونه ترمیمی شود تا درگذر زمان  از سطح بتن جدا نشود.

هنگام فرچه زنی حتما مواد و رنگ و یا سیمان را هم زده تا از ته نشینی رنگ های معدنی و سیمان جلوگیری شود.

لازم به ذکراست در عایق کاری کف سطوح بتنی مراحل بالا انجام می شود، اما نیاز به استفاده از پودر سنگ در نسبت ذکر شده فوق نمی باشد.

نحوه افزودن یه بتن هنگام بتن ریزی

برای افزایش مقاومت آب بندی و مقاومت در برابر نفوذ نم و رطوبت، در هر میکسر ساخت بتن به از ای هر دو متر معکب یک بیست لیتری نیاز است.

نحوه ساخت ملات و فیله زیر کار کاشی سرامیک سنگ و موزاییک

همانند روش ساخت ملات ترمیم نقاط سست عمل می کنیم. در صورت امکان برای تهیه ملات یکنواخت و مناسب از میکسر استفاده شود.

ملات تهیه شده جهت زیر سازی نصب کاشی، سرامیک، سنگ و موزاییک برای سرویس های بهداشتی، تراس تهیه شده است .

سپس برای نصب کاشی و سرامیک سنگ یا موزاییک بر روی بستر آماده شده به روش زیر عمل نمایید.

محصول نانو افزودنی زیمابان و آب را به نسبت یک یه یک با هم مخلوط نمایید. سیمان سفید یا سیمان سیاه و پودر سنگ را به نسبت یک به دو به محلول بالا ترکیب نمایید تا ترکیب بدست آمده به صورت ژله ای در آید. (در اصطلاح به آن فیله یا شیره کاشی کاری می گویند.) سپس روی ملات ریخته و اقدام به نصب کاشی، سرامیک، موزاییک یا سنگ بر روی ملات نمایید.

پس از نصب کاشی، سرامیک، سنگ یا موزاییک اقدام به بندکشی با محصول نانو عایق زیمابان به شرح زیر نمایید.

جهت پر نمودن بندها اقدام به افزودن مقدار کمی سیمان سفید (200 گرم پودر سیمان سفید) به ازای هریک لیتر از مایع نانو عایق زیمابان نمایید. سپس ترکیب بدست آمده را به بهم زنید تا به صورت دوغابی روان درآید، بطوریکه در درزها و بندها نفوذ کند. این مرحله باید تا پر شدن کامل بندها ادامه یابد. (هدف از انجام اینکار پر شدن کامل فضای زیر کاشی و سرامیک می باشد تا هیچ فضایی جهت نفوذ آب باقی نماند.)

پس از دوغاب دهی با پارچه اقدام به تمیز کاری سطح کاشی و سرامیک نمایید.

در پایان به مواد باقی مانده به مقدار لازم پودر سیمان سفید و الیاف PP اضافه نمایید تا به صورت خمیری درآید. الیاف PP بر روی بسته ها قرار دارد. خمیر بدست آمده را جهت بند کشی و هم سطح سازی بندها کف و دیوار، گوشه ها و محل قرار گیری کاسه توالت و یا آب روها استفاده نمایید.

قابل ذکر است که بندکشی ماهیچه ها با ضخامت بسیار کم در حد پوشش بندها انجام شود. این کار از ترک خوردگی و ایجاد درز های مویی جلوگیری می کند.

توجه: برای سیمان کاری سطوح صاف بتنی، ابتدا با گان یا تفنگی شروع به رابیتس کاری رو سطح نمایید. سپس اقدام به آستر زنی کنید و با خیال راحت می توانید اقدام به کاشی کاری کنید. این کار مانع از کنده شدن  کاشی از سطح بتن صاف می شود.

شرایط نگهداری  محصول نانو افزودنی زیمابان

این محصول باید در فضای سربسته و دور از اشعه مستقیم خوشید یا یخ زدگی در دمای 5 تا 45 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *