نکات بسیار مهم آب بندی

نکات بسیار مهم آب بندی

نکات بسیار مهم آب بندی

تراس و پشت بامی که موزاییک شده اند و مشکل نم و رطوبت دارند.

در تراس ها و پشت بام ها علت نم و رطوبت  عدم اجرای عایق اصولی است. عامل دیگر بعد از عایقکاری با ایزوگام و قیر جهت موزایک کاری است. توجه نکردن و آگاه نبودن کارگرها ساختمانی جهت ملات کاری و نصب موزاییک سبب شده که فرغون و بیل، باعث سوراخ شدن عایق می شود. بعد مدتی که بندها بین سنگ و موزاییک تخریب شود آب به زیر سنگ و موزاییک نفوذ کرده و هر جا عایق زیر کار مشکل  داشته باشد باعث نمایان شدن نم و رطوبت در سقف و دیوار می شود.

چطور این نوع پشت بام و تراس ها را آب بندی نمایید:

روش آب بندی:

ابتدا اقدام به تخریب کامل بندهای قدیمی با دستگاه فرزنمایید و پس از تخریب  نخاله های باقی مانده را با پمپ باد تخلیه نمایید، پس از تخریب بند ها و تمیز کاری سطح اقدام به بندکشی به شیوه زیر نمایید.

در آوردن بندها کرمو
تخریب بند های موزاییک یا فرز

 

محصول نانو عایق زیمابان با آب،به نسبت یک به یک مخلوط گردد.سپس به محلول بدست آمده به ازای هر 2 لیتر حدود 500گرم سیمان سفید یا پودر بندکشی زیمابان ترکیب گردد.

ترکیب روان وشل  به دست آمده را  بر روی سطح کاشی، سرامیک، سنگ و موزاییک ریخته و با استفاده از تی پلاستیکی یا تی بند کشی،حرکت دهید تا کاملا در درزها نفوذکند.

پر شدن کامل بندها در دو الی سه مرحله انجام می شود و برای اجرا هر مرحله مرحله قبل باید کامل خشک شود.(هدف از انجام اینکار پر شدن کامل فضای زیر کاشی و سرامیک می باشد تا هیچ فضایی جهت نفوذ آب باقی نماند).

پس از دوغاب دهی، مازاد مواد باقی مانده بر روی سطح را جمع آوری کرده و با پارچه یا گونی اقدام به تمیزکاری سطح  نمایید .

تمیز کاری سطح با پارچه
پس از بندکشی با نانو عایق زیمابان اقدام به تمیز کاری با پارچه نمایید

در پایان به مواد باقی مانده به مقدار لازم سیمان سفید و پودر سنگ و همچنین مقدار یک هزارم الیافPP موجود بر روی بسته بندی محصول را  اضافه نمایید تا به صورت خمیری درآید، سپس با خمیر بدست آمده اقدام به هم سطح سازی بندها،و بند کشی گوشه ها و آب روها نمایید.

بندکشی خمیر زیمابان
مرحله نهایی با خمیر بندکشی زیمابان اقدام به بندکشی نمایید

نکات بسیار مهم آب بندی

نکات اجرایی و فنی:

بندکشی ماهیچه ها با ضخامت بسیار کم در حد پوشش بندها انجام شود تا از ترک خوردگی و ایجاد درز های مویی جلوگیری شود.

توجه: غلظت دوغاب به صورت روان و شل باشد تا در بین درزها و زیر کاشی و سرامیک به خوبی نفوذ نماید.

توجه شود قبل از اقدام به بندکشی حتما از سالم بودن تاسیسات و تست آبرو ها اطمینان حاصل شود.

قبل از بندکشی و تخریب بند ها وضعیت آب و هوای منطقه چک شود تا از بروز بارندگی و ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری گردد. دمای مناسب جهت بندکشی از  5 تا 50 درجه سانتی گراد می باشد.

تخریب بند ها باید به صورت یکپارچه انجام شود و از پینه کاری و انجام تخریب و ترمیم مقطعی جلوگیری شود، زیرا نم و رطوبت از هر قسمت ممکن به زیر کار نفوذ کرده و در اثر حرکت در شیب بندی نم و رطوبت از نقطه ای دیگر مشاهده شود.

نکات بسیار مهم آب بندی

میزان مواد مصرفی نانو عایق زیمابان

هر یک لیتر از محصول نانو عایق زیمابان برای یک متر الی یک و نیم متر مربع بستگی به زیر کار نیاز است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *