چسب کاشی و سنگ زیمابان؛ دوام بالا و سازگار با محیط زیست

چسب کاشی و سنگ زیمابان

آیا می‌دانید چسب کاشی و سنگ زیمابان چه ویژگی‌هایی دارد؟ با تکنولوژی نانو استفاده شده در ساختار این محصول آشنایی دارید؟ در ادامه این مطلب علاوه بر آشنایی با تکنولوژی نانو به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای چسب کاشی و سنگ ارائه شده توسط زیمابان نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید!

هر آنچه که باید در رابطه با چسب کاشی و سنگ زیمابان بدانید

چسب کاشی و سنگ زیمابان

معرفی نانو تکنولوژي و ویژگی‌های آن

تکنولوژی نانو یکی از برترین و کارآمدترین شاخه‌های علوم به حساب آمده که موضوع اصلی آن ذرات کوچک‌تر از ۱۰۰ نانومتر است. از این فناوری می‌توان با تکیه بر خصوصیاتی که داشته در حیطه‌های مختلف الکترونیکی، پزشکی، شیمیایی، چسب‌های عایق‌بندی و بند کشی، زیست‌شناسی، محاسبات، ارتباطات و مهندسی بهره برد.

بهره‌گیری از تکنولوژی نانو مزیت‌های فراوانی را به همراه دارد که از جمله مهم‌ترینِ آن‌ها می‌توان به ساخت و تولید مواد جدید با دوام و کیفیت بالاتر و وزن پایین‌تر اشاره داشت. افزون بر این، این تکنولوژي کارآمد موجب بهینه‌سازی انرژی و استفاده از منابع نیز می‌شود. مجموعه زیمابان مفتخر است که با بهره‌گیری از این تکنولوژي، نانو مواد مورد نیاز ساختمانی را با استفاده از برترین تجهیزات و متریال به بازار عرضه کند.

چسب کاشی و سنگ زیمابان نمونه‌ای از محصولات گروه صنعتی زیمابان بوده که بر پایه نانو به همراه ویژگی‌های منحصربه‌فرد در مصارف متعدد قابل استفاده است.

معرفی  چسب کاشی و سنگ زیمابان

چسب سنگ و کاشی زیمابان یک نوع سیمان پرتلند غیر آلی پلیمری به حساب آمده که با کمک ذرات دانه‌ای و همچنین مواد شیمیایی اصلاح گردیده است. چسب مذکور قادر است که سطوح دو ماده یا مصالح مختلف را به هم دیگر با بهترین کیفیت و قدرت چسبندگی متصل نماید. محصول مورد بحث دارای دوام بالایی بوده و خوشبختانه استفاده از آن محیط زیست را تهدید نخواهد کرد.

در کنار چسبندگی فوق‌العاده بالایی که داشته، برای استفاده نیاز به هیچ افزودنی دیگری ندارد. شایان ذکر است که مصرف‌کنندگان می‌توانند از چسب کاشی و سنگ زیمابان در مناطق مرطوب نیز بهره ببرند. این محصول کاربری آسان و سرعت اجرای بسیار بالایی داشته و در عین حال میزان مقاومت مکانیکی و فشاری آن نیز بسیار مطلوب است.

ویژگی‌های چسب کاشی و سنگ زیمابان

این محصول که دارای ساختاری پودری بوده متشکل از سیمان و فیلرهای معدنی است. فرمول چسب مذکور با استفاده از افزودنی‌های پلیمری بهبود پیدا کرده و در عین حال میزان چسبندگی آن نیز به طرز چشم‌گیری ارتقاء یافته است. چسب‌های کاشی و سنگ ارائه شده توسط زیمابان بر پایه نانو هستند و به همین خاطر خصوصیات منحصربه‌فردی دارند. در حقیقت، به لطفِ همین ویژگی‌هاست که محصول مورد بحث در بازار مورد استقبال عده کثیری از خریداران قرار گرفته است.

این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • تا زمانی که به این چسب آب افزوده نشود، مهلت مصرفی آن تقریباً 3 سال خواهد بود؛
  • از آن‌جایی که در ساختار این محصول انواع مختلف پلیمرها مورد استفاده قرار گرفته، بعد از خشک شدن در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد؛
  • این چسب در برابر لغزش مقاوم بوده و مقدار مصرف آن برای هر متر مربع 4 کیلوگرم در نظر گرفته می‌شود؛
  • ماندگاری و دوام چسب کاشی و سنگ زیمابان بسیار مطلوب است و قدرت چسبندگی و خاصیت ارتجاعی بسیار بالایی دارد؛
  • چنان‌چه با آبی ترکیب شوند که در آن نانو افزودنی زیمابان وجود داشته باشد، از خاصیت آنتی باکتریال و ضد اسیدی و بازی برخوردار می‌شوند؛
  • این محصول با تکیه بر ساختار مقاوم خود در برابر تنش‌های ساختمانی مثل زلزله‌های خفیف، نشست و افت بنا نیز مقاومت خود را حفظ خواهد کرد؛
  • چسب‌های کاشی و سنگ بر پایه نانو در برابر سرما و گرما مقاوم بوده و امکان اجرای آن‌ها بر روی سطوح مختلف اعم از دیوار و کف فراهم است.

کاربرد  چسب کاشی و سنگ زیمابان

از این محصول به طور خاص برای اتصال انواع کاشی و سرامیک و همچنین سنگ‌های ساختمانی استفاده می‌شود. اگر سری به بخش محصولات زیمابان بزنید، خواهید دید که این محصول در کیسه‌های ۲۵ کیلوگرمی عرضه می‌شود. به منظور استفاده از این چسب لازم است که به یکی از کیسه‌های ۲۵ کیلوگرمی آن، ۶ الی ۷ لیتر آب افزوده و بعد ترکیب ایجاد شده را به مدت ۲ دقیقه به کمک میکسر برقی هم بزنید.

پس از این که ملات ما آماده شد، لازم است که ۵ دقیقه به آن فرصت داده تا چسب عمل آورده شود. سپس، به مدت ۳۰ ثانیه مجدداً ترکیب به دست آمده را هم زده تا چسب یکنواخت شده و همگن شود. پس از این که چسب کاشی و سنگ زیمابان حاضر شد، مواد را با استفاده از کاردک دندانه‌دار روی سطح مورد نظر کشیده و بعد فرآیند کاشی‌کاری را آغاز کنید.

توجه داشته باشید که بعد از باز شدن درب پاکت و آماده‌سازی چسب، با توجه به شرایط محیطی حداکثر ۶۰ دقیقه زمان برای انجام کار خواهید داشت. این نکته را هم اضافه کنیم که کاشی و سرامیک بایستی به میزان کافی (حداقل ۶۵٪) به چسب آغشته شود.

مهم‌ترین نکات استفاده از  چسب کاشی و سنگ زیمابان

  • از این محصول می‌توان برای سطوحی که کاملاً سالم، تمیز و بدون ترک و چربی هستند استفاده کرد.
  • به منظور افزایش میزان چسبندگی و دوام پیشنهاد می‌شود که قبل از اجرای چسب، لعاب‌کشی قبلی را تیشه‌کاری کنید.
  • بهتر است که فرآیند کاشی‌کاری را پس از گذشت چند روز از صاف‌کاری؛ زمانی که سطح کاملاً خشک شده است انجام دهید.
  • چسب خریداری شده بایستی از غلظت مناسب برای نصب کاشی‌ها برخوردار باشد؛ به گونه‌ای که همان لحظه چسب به کاشی چسبیده و به راحتی جدا نشود.
  • مناسب‌ترین دما برای خشک شدن چسب‌های کاشی و سنگ، بالاتر از ۱۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
  • توصیه می‌شود که قبل از اجرا، ناهمواری‌های سطح مورد نظر را با استفاده از شمشه و تراز مشخص کرده و بعد با کمک پرایمر، چسب بتن و اندود سیمانی تراز کنید.

سخن پایانی

چسب کاشی و سنگ زیمابان یکی از محصولات مصرفی در اتصال دو سطح مختلف به یک‌دیگر بر پایه نانو است. در صورت داشتن تجربه استفاده از این محصول، لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را با کاربران گرامی زیمابان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *