بند کشی سرویس بهداشتی؛ راهنمای جامع بندکشی با استفاده از مواد نانو

بند کشی سرویس بهداشتی

آیا می‌دانید بهترین مواد برای بند کشی سرویس بهداشتی چیست؟ بندکشی سرامیک و کاشی یکی از مهم‌ترین اقداماتی بوده که بایستی به منظور بازسازی و تعمیر انجام شود. ترمیم بندکشی نیز با کمک ابزار و مواد خاصی هم‌چون چسب بندکشی، سیمان سفید و یا خمیر بندکشی ضد آب انجام می‌شود. در ادامه این راهنما تمرکز اصلی ما بر روی نحوه بند کشی با استفاده از مواد نانو است. با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید درباره بند کشی سرویس بهداشتی بدانید!

بند کشی سرویس بهداشتی

بند کشی سرویس بهداشتی یکی از مهم‌ترین امور در ساختمان‌ها بوده که نیازی به تخصص و مهارت چندانی نداشته و شما می‌توانید با کمک بهترین مواد بند کشی این کار را خودتان در منزل انجام دهید. البته اگر قصد انجام این کار را نداشته و صرفاً به امور ساختمانی و فنی علاقمند هستید نیز این مطلب می‌تواند برای شما جالب باشد! پیش از هرچیزی، به نظر شما بندکشی سرامیک کف دستشویی و حمام چه ضرورتی دارد؟

اهمیت بند کشی سرویس بهداشتی

بند کشی یا درزگیری کاشی و سرامیک برای محیط‌هایی نظیر حمام و سرویس بهداشتی به علت آن که همواره در معرض رطوبت قرار دارند بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که آب به مرور زمان به طرف آجرها و زیرسازی‌های کاشی‌ها نفوذ پیدا کرده و این مسئله می‌تواند برایتان بسیار مشکل‌ساز باشد. با توجه به این موضوع، بندکشی سرویس بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

برای این که بتوان مراحل بندکشی را به صورت اصولی انجام داد بایستی که در وهله اول تمام سطح مورد نظر به طور کامل تمیز شده و بعد هرگونه گرد و خاک و آلودگی از روی آن به طور کامل پاک شود.

مزایای بند کشی سرویس بهداشتی

بند کشی سرویس بهداشتی

بندکشی می‌تواند مزیت‌های مختلفی را برای کف سرویس بهداشتی به همراه داشته باشد. چنانچه از مواد و متریال استاندارد برای اجرای بند کشی سرامیک سرویس بهداشتی استفاده کنید، می‌توانید با اطمینان خاطر از نفوذ رطوبت به لایه‌های زیرین پیشگیری کرد. علاوه بر این، بند کشی سرویس بهداشتی می‌تواند باعث استحکام مصالح ساختمانی نیز بشود. محصولاتی که برای بندکشی دستشویی وجود داشته انواع مختلفی هستند؛ به عنوان مثال می‌توان از پودرهای بندکشی استفاده کرد که به صورت رنگی به بازار عرضه می‌شوند.

با اجرای بندکشی می‌توان در نقاط مختلف روی سطح سرویس بهداشتی یک لایة ضد اسید و ضد آب ایجاد کرد. این روش کاملاً استاندارد بوده و می‌تواند مقاومت سرامیک را در برابر رطوبت به نحو احسن افزایش دهد. امروزه متریال مختلفی برای بندکشی مورد استفاده قرار می‌گیرند که چسب‌های بندکشی حاوی مواد نانو از جمله محکم‌ترین و بهترین مواد به حساب می‌آیند. از چسب مذکور می‌توان علاوه بر سرویس بهداشتی برای بخش‌های دیگر در ساختمان نیز بهره برد. البته سیمان سفید و پودر سنگ نیز برای بند کشی سرویس بهداشتی کارایی دارند.

معایب بند کشی سرویس بهداشتی با مواد بی‌کیفیت

بندکشی در سرویس بهداشتی از جمله مهم‌ترین اقداماتی بوده که بایستی در اجرای آن از مناسب‌ترین و مرغوب‌ترین مواد موجود در بازار استفاده شود. بهره‌گیری از موادی که کیفیت مناسبی نداشته می‌تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند؛ از این رو توصیه می‌شود که از موادی استفاده کنید که از بالاترین استانداردها بهره برده باشد. توجه داشته باشید که بندکشی سرویس بهداشتی باید به گونه‌ای صورت بگیرد که کلیه درزها و شکاف‌های موجود در سطح به طور کامل پر شوند. شایان ذکر است که اجرای بندکشی می‌تواند مسیر ورود حشرات را نیز مسدود نماید. توصیه می‌شود هر محصولی که برای بندکشی انتخاب می‌کنید، چسبندگی زیادی داشته باشد تا بتواند استحکام کار را تضمین نماید.

بهترین پودر بندکشی سرویس بهداشتی

بند کشی سرویس بهداشتی

پودرهای بندکشی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند، برای این که بتوان بهترین نمونه از پودرهای بندکشی را پیدا کرد، بایستی که انواع مختلف این محصولات را بشناسید:

پودر بندکشی رزین

این دسته از پودرهای بندکشی دارای خاصیت ضد آب هستند و می‌توانند از نفوذ رطوبت به درون بندهای کاشی و سرامیک جلوگیری به عمل آورند. این دسته از پودرها در ساختار خود دارای رزین مقاوم بوده و به همین علت علاوه بر آب، در مقابل ضربه و سایش نیز استحکام بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند و به همین علت جزو بهترین پودرهای بندکشی شناخته می‌شوند.

پودر بندکشی آنتی باکتریال

این دسته از پودرهای بندکشی عمدتاً در درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها کارایی دارند. چنین محیط‌هایی بایستی که همواره استریل و مقاوم در برابر میکروب باشند؛ از این جهت بایستی از پودرهایی برای بندکشی نقاط مختلفِ آن‌ها بهره برد که آنتی باکتریال باشند تا بتوانند از رشد میکروب، باکتری و میکروارگانیسم‌های دیگر در بین بندهای کاشی جلوگیری به عمل آورند. توجه داشته باشید که این مدل از پودرهای بندکشی معمولاً در مقایسه با سایر مواد قیمت بیش‌تری دارند؛ چرا که کیفیت و مقاومت آن‌ها برای ممانعت از رشد میکروب‌ها بالاتر است.

پودر بندکشی اسیدی

این مدل از پودرها عمدتاً در اماکنی کارایی دارند که همواره در معرض اسید و مواد خورنده قرار گرفته باشند. سیالات و مواد شیمیایی می‌توانند سایر مواد را به راحتی از بین ببرند؛ از این رو بایستی در محیط‌های صنعتی و کارخانجات تولید مواد شیمیایی از چنین پودرهایی بهره‌گیری شود.

پودر بند کشی سرویس بهداشتی نانو

در زمان خرید پودر بندکشی بایستی ضمن توجه به محیط، به بودجه و رنگ پودر نیز دقت داشته باشید. از آن جایی که در سال‌های اخیر فناوری نانو پیشرفت چشمگیری داشته، محصولات متنوعی بر پایه این فناوری تولید و به بازار عرضه شده‌اند. پودر بندکشی نانو از جمله بهترین نمونه‌ها برای درزگیری کاشی و سرامیک و همچنین ممانعت از نفوذ آب و رطوبت به حساب می‌آیند.

این پودرها از نفوذ هرگونه آلودگی و کثیفی به زیر سرامیک و کاشی نیز جلوگیری کرده و هیچ‌گونه بوی نامطبوعی ایجاد نخواهند کرد. افزون بر این، پودرهای بندکشی نانو در برابر مواد شوینده اسیدی و شیمیایی نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

سخن پایانی

یکی از بهترین پودرها برای بند کشی سرویس بهداشتی، پودرهای درزگیر نانو بوده که در این راهنما با آن آشنا شدیم. به نظر شما کدام یک از پودرهای بندکشی گزینه بهتری برای پُر کردن درزهای مابین کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی هستند؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت ارسال دیدگاه با ما و کاربران زیمابان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *